Це дає Tesla хорошу можливість почати працювати над створенням і розширенням своєї мережі Robotaxi, а також розпочати виробництво, валідацію та схвалення Cybercab.
Правові обмеження
Сучасні закони висувають досить суворі вимоги до будь-якого транспортного засобу, який їздить по дорозі — він повинен мати кермо, педалі, дзеркала, а також багато систем попередження або допомоги водієві. Нічого з цього не потрібно в Robotaxi, і в Cybercab від Tesla також немає жодного з них. Натомість без педалей і керма він доставляє пасажирів від місця відправлення до пункту призначення з мінімальними втручаннями користувача.
Основу для автономних транспортних засобів може очолити колишній виконавчий директор Uber Еміль Міхаель, який потенційно може взяти на себе посаду Департаменту транспорту при новій адміністрації. Uber раніше працював над своєю програмою автономії та потенційно є прямим конкурентом мережі Robotaxi Tesla.
Чинний регламент, окрім суворих вимог до апаратного забезпечення, обмежує кількість автономних транспортних засобів, які може використовувати одна компанія, до 2500 одиниць на рік. Це може суттєво обмежити функціонування мережі Robotaxi Tesla, особливо тому, що їй не потрібні додаткові карти високої роздільної здатності для роботи в певному місці. FSD надзвичайно адаптивний і навчається на льоту.
Замість того, щоб розгортати лише пару тисяч одиниць на рік, Tesla повинна мати можливість розгортати десятки тисяч — чим більше одиниць у дорозі, тим швидше вони зможуть збирати дані та повторювати їх, особливо з нещодавнім розгортанням їх нового суперкомп’ютера Cortex.
Державні закони
Є ще одна перешкода для масового впровадження автономних транспортних засобів — державні правила. Кожен штат має власний набір правил, і навіть якщо федеральні вказівки та правила стають менш обмежувальними та більш відкритими, кожен штат може визначити, скільки саме автономії він хоче.
Tesla та інші компанії, такі як Waymo, які прагнуть до автономного транспорту, повинні будуть пройти регулярний лабіринт, щоб отримати схвалення своїх автомобілів на рівні штату.
Tesla вже вжила заходів, щоб запустити свою мережу Robotaxi у Пало-Альто, заможному місті, якому важко забезпечити доступний транспорт для своїх жителів. Через пом’якшені федеральні правила графік розгортання Ілона в Техасі та Каліфорнії до кінця 2025 року може переміститися навіть раніше.
Це, безумовно, те, на що варто звернути увагу — оскільки сьогодні вранці акції Tesla зросли на 8%, неконтрольовані FSD і Robotaxi можуть з’явитися швидше, ніж хтось очікує.