Тепер ми розкрили більше подробиць про те, як Tesla досягла таких різких покращень у споживанні електроенергії автомобіля, яке, за оцінками Tesla, скоротилося на 40%.
Tesla змінила архітектуру того, як вона обробляє та аналізує відео, оптимізувавши, які компоненти виконують які завдання. Хоча Cybertruck є першим, хто скористається цими досягненнями, Tesla планує поширити ці оновлення на інші транспортні засоби в майбутньому.
Енергоспоживання в Sentry Mode
Автомобілі Tesla оснащені двома основними комп’ютерами: комп’ютером MCU (Media Control Unit), який живить інформаційно-розважальний центр автомобіля, і комп’ютером FSD, який відповідає за автопілот і FSD. Обидва ці комп’ютери залишаються ввімкненими та живляться, коли транспортний засіб не спить, споживаючи близько 250-300 Вт.
Як правило, транспортний засіб використовує цю потужність, лише коли він не спить або активно їде. Це не є серйозною проблемою, оскільки автомобіль автоматично переходить у режим сну та вимикає свої комп’ютери приблизно через 15 хвилин бездіяльності. Однак більша проблема полягає в тому, що ці комп’ютери також повинні залишатися ввімкненими, коли активний режим Sentry, що спричиняє споживання 250 Вт щоразу, коли режим Sentry увімкнено.
Взаємопов'язана система
Сьогодні камери транспортного засобу підключені до комп’ютера FSD, який з’єднується з MCU, який, нарешті, підключений до USB-портів. Через цю взаємопов’язану установку все має залишатися під напругою. Відео потрібно передавати з комп’ютера FSD у MCU, де відбуваються такі процеси, як виявлення руху. Потім дані потрібно стиснути перед остаточним записом на USB-накопичувач. Це тривалий процес, який вимагає увімкнення кількох комп’ютерів, щоб мати можливість записувати та зберігати відео в реальному часі.
Архітектурні зміни
Tesla вносить деякі зміни в архітектуру, щоб вирішити проблему високого енергоспоживання Sentry Mode, переклавши відповідальність за комп’ютери автомобіля. Перемістивши функцію виявлення руху та, можливо, стиснення на комп’ютер FSD, Tesla тепер зможе підтримувати комп’ютер MCU у режимі сну. MCU все ще потрібен для передачі відео на USB-накопичувач, але Tesla тепер може виводити систему з режиму сну лише тоді, коли це необхідно.
Наприклад, комп’ютер FSD усе ще оброблятиме з’єднання з камерами автомобіля, але тепер він також виявлятиме рух. Коли відбувається ця подія Sentry, вона може розбудити MCU для запису даних на USB-накопичувач, а потім повернути його в режим сну.
Такий підхід гарантує, що MCU не буде постійно працювати для аналізу та стиснення відео, натомість активує його лише тоді, коли потрібно записати дані.
Ізоляція процесора та розподіл завдань
Поточна архітектура Tesla відокремлює блок автопілота (APU) від MCU. Це робиться з кількох причин, але перш за все це безпека. MCU можна самостійно перезапустити навіть на середині приводу, не впливаючи на APU та ключові функції безпеки.
Крім того, завдяки ізоляції APU від MCU завдання, оптимізовані для кожного блоку — обробка чи перекодування зображень — можна перенести на процесор, який для нього краще підходить. Це допомагає APU і MCU працювати на оптимальних параметрах потужності та продуктивності, допомагаючи більш ефективно керувати споживанням енергії.
Керування живленням на рівні ядра
Tesla працювала не тільки над FSD або новими змінами візуалізації автомобіля, а також докладала зусиль для оптимізації основного ядра операційної системи. Незважаючи на те, що Tesla не використовується інтенсивно, знижує тактову частоту процесорів як MCU, так і APU, зменшуючи споживання електроенергії та виділення тепла.
Звичайно, інші оптимізації ядра та трюки програмування, такі як ті, які Tesla використовує для оптимізації своїх моделей FSD, також впливають на підвищення загальної ефективності транспортних засобів.
Додаткові переваги
Оскільки транспортні засоби Tesla також включають відеореєстратор, який обробляє відео, можливо, ми також можемо бачити цю додаткову економію електроенергії, коли транспортний засіб не спить. Це також може вплинути на інші функції, такі як функція Tesla Summon Standby, яка підтримує транспортний засіб у стані сну та обробляє відео, щоб надати користувачам майже миттєвий доступ до функції Summon автомобіля.
Розгортання для інших транспортних засобів
Незважаючи на те, що Cybertruck був єдиним транспортним засобом, який отримав ці покращення потужності в режимі Sentry Mode, нам сказали, що вони також з’являться в інших автомобілях. Tesla впроваджує ці зміни спочатку в Cybertruck, використовуючи меншу базу користувачів для початкового тестування перед тим, як розширити випуск на інші транспортні засоби.
Керування живленням порту USB
Щоб ще більше заощадити енергію та зменшити відходи, Tesla тепер вимикає живлення USB-портів, навіть якщо активний режим Sentry. Ця зміна вплинула на багатьох користувачів, які покладаються на розетки 12 В або USB-порти, щоб залишатися живими для увімкнення таких аксесуарів, як невеликі автомобільні холодильники.
Не відразу зрозуміло, чи ці зміни в сторожовому режимі вплинули на цю зміну, чи живлення до розеток 12 В було вилучено виключно з міркувань безпеки.